17 Nov 2012

Leaky Waders. Again...

Så var det dags igen.
Trasiga vadare.

Dessutom lyckades jag knäcka min trähåv idag,mindre bra...
Nåja.

Vadarna är ett par Kinetic Waterspeed som jag köpte i Augusti.
Nu vet jag att jag fiskar mycket men vad fan!
De läckte tidigt i socksömmen men jag stod ut.
Nu läcker de dessutom i grenen.
Det visade sig att boven var tejpen som på insidan täcker sömmarna,den har helt enkelt släppt.
Går säkert att limma tillbaka men det ska inte släppa och verkligen inte såhär fort.

De ersatte mina tidigare Guideline Crosswater.
De nöttes snabbt sönder och började läcka kring knäna.

Jag gillar INTE att det verkar som att man skall behöva lägga 4000 kronor eller mer för att få vadare som håller.

Jag går inte genom taggtråd,inte ofta över stickiga buskar men jag fiskar mycket och hela året runt så jag vill ha vadare som håller mig varm och torr även i November.

Jag rekomenderar att ingen köper varken Kinetics eller Guidelines billigare modeller.
Kanhända är de dyrare bättre men det tänker jag inte ta reda på.

Nästa gång blir det att spara ihop en rejäl slant och köpa ett par ordentliga från en mer erkänd tillverkare!

No comments:

Post a Comment