17 Oct 2012

Nytt glitter.

Dagarna blir korta och man spenderar mindre plats vid vattnet.
Istället binder man flugor.

Jag har inte haft samma framgång med de ljusa flashflugorna i blått och silver här i Österdalälven som jag hade i Växbosjöarna,kanske för att de är mera partikelrika medans vattnet här är ganska klart.
Något lite mer nedtonat kanske är melodin.

Så det fick bli ett par glittriga i dovare färger,guld och brunt med svart rävhår.
Som av en händelse testade jag "hollow-tie" också,jag kommer nog aldrig göra på ett annat sätt.
Underbart sätt att ge mer volym med mindre eller samma mängd material som en fluga man binder in allt rakt bakåt bara.
Funderar på att kombinera med bucktail eller annat för att ge ytterligare volym men då vill jag ha ett mer täckande flash eller big fly fibre, det jag använder nu är för tunnt och då lyser underlaget igenom.


No comments:

Post a Comment