24 Oct 2012

Ledighetslängtan och nya vatten

Det har varit mycket i skolan på sista tiden,har varit igång med samma projekt i snart 6 veckor och det börjar bli tungt.
Den stressen och slitet tillsammans med kortare dagar gör att man mest vill ut och fiska så fort man kan och har chansen.

På fredag börjar höstlovet och jag och fjällan skall uppåt Våmhus och snickra på gården men det kommer att finnas tid för fiske med,minst en dag iallafall.
Skall bli skoj att testa nytt vatten,Orsasjön i det här fallet och reka lite inför vad som kommer bli mitt framtida hemmavatten.

Möjligtvis kommer det hinnas med en tripp uppåt älvdalen men även då till en sjö.

Det som åker med blir gäddprylarna, öringen är fredad nu och nere i Våmhus finns det dåligt med harr.
Älvdalen håller ju bra harrfiske men eftersom jag inte vet hur det blir med tiden och vi åker tåg upp,inte bil så har jag heller inte möjlighet att ta med så mycket som jag kanske skulle vilja.
Hålla på och välja,ska det vara nåt det..?

Mot ledighet och sparvkastning!

No comments:

Post a Comment