17 Jul 2012

Laxrapport.

Jag skall börja med att säga att jag inte fick någon lax.
Vi testade alla flugor och drag vid hade med oss tror jag men de är onekligen en svårflirtad fisk.
Jag hade under dagen tre stycken som var efter flugan men bara för att slå till den,inga ordentliga hugg.
Ändå stod man i varje kast och väntade på att det skulle smälla.

Med det sagt hade jag fruktansvärt roligt.
Jag har aldrig haft så roligt utan att få fisk och det har nog heller aldrig funnits ett så långt fiskepass.
11 timmar var jag vid vattnet och såg många stora laxar hoppa och rulla i ytan.
Vi snackar ett hundratal laxar som visade sig,en av dem rakt under mitt spö,två meter ifrån mig.
Många som garanterat var över 10 kilo.
Maffigt värre.

Vi hittade en sträcka där det var gemensamt fiske för spinn och fluga och stannade där hela dagen.
Det låg lite avsides så vi hade inga andra fiskare på sträckan och kunde fiska precis som vi ville.
Inte alls det reglerade betongfisket man hade fått uppmålat.

Nära och bra,mycket fisk.
Definitivt värt ett besök om man är i närheten.
Jag vet att jag vill dit igen iallafall.

Riggat för Ljusnelax

Så fick man vädra tvåhandaren med!
Per äter gourmetlunch i det gröna.
Så ser man ut när en lax Nästan tar!
Vilken fisketrip är komplett utan kokkaffe?


No comments:

Post a Comment