6 Jun 2012

Middag för...10?

Ja vad säger man. Jag tror jag knep min nemesis,den som stulit mina flugor.

en 3.4 kilos regnbågshane tagen på elk hair caddis #12
På torrt alltså.
Det sätter dels personbästa på regnbåge,dels personbästa på torrfluga.

Personbästa på alla ädelfiskar faktiskt.
Tror bara jag fått gädda som vart större.

En riktig gris att landa på ett #4 spö med 0.18 tafs.
Det är inte utan att man är lite nöjd med prestationen.
Dock fyller den upp större delen av frysfacket i den lilla lilla kylen här så det blir till att äta fisk,jag får låta bli att fånga mer regnbåge..

Helt fantastiskt euforisk känsla när den låg i håven.
Min hittills största regnbåge på mitt allra minsta spö som jag har till bäckfiske normalt sett.

3.4 kilo med välskapta fenor. En fisk jag hade varit mer bekväm att fighta på tvåhandsspöet.

No comments:

Post a Comment