9 May 2012

Tvåhands!

Som jag skrev i förra inlägget är jag skitsugen på ett tvåhands.
Så jag föll för frestelsen och skickade efter ett Zpey Zero 14 fots #9-10.
Det råkade finnas på rea på Capricorn.
Estetiskt är jag inte jätteförtjust i det där krökta handtaget men det skall visst vara ergonomiskt och man kanske kommer över det...Fast jag gillar ju egentligen det där lite mer klassiska utseendet.

Spöt kommer som kit,alltså allt som behövs är med.
Det är ett koncept jag gillar skarpt och som passar bra för folk som mig som vill fiska,inte fundera över linvikter och så. Jag vet att folk som kan mer än mig har satt ihop bra grejer.
WF-klump,WF skjutlina,Backing,tafs,spö,rulle,tub.
Skall bli ruskigt skojigt att testa det och se om man kan täcka lite mer vatten med det.
Visst,det är lite tungt för österdalälvens regnbågar och öringar men jag vill inte stänga möjligheten att använda samma spö om man skulle svinga i Norge efter lax eller få chansen på havsöring eller lax längst våran egen kust!

Den nya katapulten.



No comments:

Post a Comment