16 May 2012

Regn,vadare och märkliga upplevelser.

Det är nästan som om vädret gjorde det med flit.

Sen jag fick det nya spöet har det antingen mest blåst eller regnat,gärna i combo.
Så igårkväll for jag ned till älven och tänkte jag skulle fiska,det var vindstilla och solen sken.
Tills jag kom till vattnet,då började det regna och gjorde så hela kvällen.

Jag fiskade under första bropelaren på hitsidan om älven när jag ser något komma flytande.
Jag aktar linan lite men ser till min förvåning att det är en fisk som kommer simmande!
Helt uppe i ytan. Kan ha varit gädda av ryggfenan att dömma men kanske regnbåge eller tillochmed den eftertraktade öringen!
Den simmar lungt förbi,vänder utåt strömmen, parkerar ungefär mitt i älven och står där en liten stund innan den simmar nedåt i djupare vatten.
Klart märkligt.

Mina vadare har börjat läcka.
De är tunnslitna runt knäna och mina lagningskit är slut.
Det är inte så att det strömmar in vatten men man märker tydligt efter en stunds vadning att det börjar bli kallt.
Benen blir fuktiga och det förstör lite poängen för mig.
Ska se om jag kan få tag på nya lagningskit.

Gillar absolut inte att ett par vadare som jag köpte i Augusti läcker.
Iofs är de flitigt använda men det känns rätt torftigt för något som kostar ett par tusen kronor.

No comments:

Post a Comment